Pirmajā pusgadā Akropolis Group nomnieku apgrozījums pārsniedza pirmspandēmijas līmeni

2022-09-15

Nomnieku apgrozījums piecos iepirkšanās centros Lietuvā un Latvijā, kurus pārvalda Akropolis Group, Baltijas valstu līderis iepirkšanās un izklaides centru attīstībā un pārvaldībā, pieauga no 224,9 miljoniem eiro līdz 487,2 miljoniem eiro, t.i., vairāk nekā divas reizes salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Salīdzinājumā ar 2019. gadu nomnieku apgrozījums ir palielinājies par 27 %. Pirmajā pusgadā, kad pandēmijas ierobežojumi tika mazināti, grupas pārvaldītos iepirkšanās centrus apmeklēja 18,5 miljoni apmeklētāju. Akropolis Group galvenie finanšu rādītāji pārsniedza pirmspandēmijas līmeni.

“Pavasarī atceltais nacionālais Covid sertifikāts un citu pandēmijas ierobežojumu atcelšana ļāva mums šogad atgriezties pie ierastajiem biznesa apstākļiem. Mēs ar prieku secinājām, ka apmeklētāji labprāt atgriezās pie iepirkšanās klātienē un brīvā laika pavadīšanas iepirkšanās centros . Tas atspoguļojas arī rekordlielajā nomnieku apgrozījuma pieaugumā,” stāsta Manfreds Dargužis (Manfredas Dargužis), Akropolis Group izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs. “Grupas finanšu rādītājus pozitīvi ietekmēja “AKROPOLE Alfa”, kas tika iegādāta pērn. Šogad esam pilnībā integrējuši pērn Rīgā iegādāto iepirkšanās  centru  Akropolis saimē. ”

Saskaņā ar konsolidētajiem datiem Akropolis Group ieņēmumi no 2022. gada janvāra līdz jūnijam bija 54 miljoni eiro, savukārt peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) bija 36,4 miljoni eiro, kas ir attiecīgi par 49 % un 37 % vairāk nekā pagājušā gada pirmajos sešos mēnešos (salīdzinot ar 2019. gada rādītājiem, pieaugums attiecīgi 14 % un 9 %).

Šā gada pirmajā pusgadā Akropolis iepirkšanās centrus apmeklēja 18,5 miljoni apmeklētāju – par 68 % vairāk nekā pērn šajā periodā vai par 42 % vairāk, ja neskaita iepirkšanās centra “AKROPOLE Alfa” apmeklētājus. Savukārt no 2019. gada janvāra līdz jūnijam tā brīža Akropolis Group iepirkšanās centrus apmeklēja 16,9 miljoni apmeklētāju.

Iepirkšanās un izklaides centru nomājamo platību aizpildījums šā gada janvārī–jūnijā saglabājās augsts, neaizpildīti palika tikai 2 % vietu.

Šogad Akropolis Group pabeidza otra pērn rudenī iegādātā iepirkšanās centra Rīgā integrāciju grupas struktūrā, kā arī mainīja tā nosaukumu uz “AKROPOLE Alfa”. Maijā grupa prezentēja savu ieceri par jaunas vienstāva ēkas būvniecību aptuveni 3500 kvadrātmetru platībā (bruto iznomājamā platība) blakus “Akropolis Klaipėda”. Tas ļaus paplašināt preču un pakalpojumu piedāvājumu Akropolis apmeklētājiem Lietuvas ostas pilsētā.

Šobrīd Akropolis Group lielu uzmanību pievērš vērienīgajam “Akropolis Vingis” pārbūves projektam Viļņā, Vilkpēdes rajonā. Viļņas reģionālā arhitektu padome (VRCA) sniedza pozitīvu vērtējumu daudzfunkcionālā kultūras, izklaides, biznesa un iepirkšanās arhitektoniskajiem risinājumiem, projekta dizaina priekšlikumu publiska prezentēšana notika jūlijā.

Darba laiks

Veikali
I-VII 10.00–21.00
RIMI
I-VII 08.00-23.00
MyFitness
I-IV 06.30 - 23.30
V 06.30 - 22.00